Holiday - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marjolein Wal - WaarBenJij.nu Holiday - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marjolein Wal - WaarBenJij.nu

Holiday

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

27 April 2014 | Canada, Montréal

Coucou! Na 3 maand was ik wel een beetje toe aan vakantie, en voornamelijk zon. Ik keek er dan ook echt enorm naar uit dat papa hier zou komen, zodat ik wat meer hier in de buurt kon gaan zien. Helaas zonder auto zit je hier in Canada, en gok ook Amerika vrij vast op een plek.
Gelukkig hadden we de gehele week een auto tot onze beschikking waar we dan ook goed gebruik van gemaakt hebben en bijna meer kilometers gemaakt in een week dan in een jaar. Want waar al die Amsterdammers over zeuren dat Groningen zo ver weg ligt, is dat in Canadese begrippen om de hoek! We hebben Toronto, Niagra Falls, Ottawa en Quebec City bezocht. In de ene stad zijn we langer geweest dan de andere, maar ontzettend veel gelopen (papa had de blaren om het te bewijzen) en gezien.

Het kost je hier ruim 2 uur van de ene naar de andere stad te komen en tussendoor rijd je ergens in de middle of nowhere, uitgestrekte landschappen met wat graanvelden, zielige boompjes waar nog geen blad of knop aan zit en dor gras. Lang leve de winter. In Montreal zijn ook her en der nog wat verdwaalde: fermer dans l'hiver bordjes. Oftewel ze zijn er hier nog niet helemaal zeker van of de winter wel echt over is.

Hoe dan ook heb ik echt genoten de afgelopen week, normaal gesproken ben ik niet echt van het stilzitten en doordat ik constant aan een project werk, begin ik me nu wel wat te vervelen. Alle stukken zijn in principe geschreven en nu is het wachten op feedback. Daarom ook besloten 2 week eerder thuis te komen, aangezien het enige wat ik hier kan doen als ik klaar ben met mijn these, het invoeren van data is en ik vind dat ik wel nuttigere dingen kan bedenken om in Groningen te doen zoals (vrijwilligers)werk

De komende maand kan ik me gaan voorbereiden op mn presentatie en ga ik heel hard mijn best doen om een klinische stage plek voor in september te bemachtigen zodat ik ergens in maart mijn master kan afsluiten. En natuurlijk nog naar Boston, wat nog steeds op mijn to do list staat!




  • 28 April 2014 - 12:20

    Desiree:

    Hi Marjolein,

    leuk om te lezen dat je zo geniet. Grappig die foto's met Peter, vooral die aan tafel met je huisgenoten. Komt de humor van Peter in het Engels ook over? ;-)
    Hopelijk zijn ze in Montreal blij met je werk, ook al is het voor een deel invoerwerk (heb ik ook tijdens vakantiewerk veel gedaan...gaap). En dat je twee weken eerder naar huis komt vindt ook hier vast niemand erg! Succes met de laatste lootjes.

    Groetjes,
    Desiree

  • 02 Mei 2014 - 10:14

    Annette:

    Net als jij, heeft papa genoten van alle tripjes in Canada. Nog dagelijks horen we alle ins en outs. Ook gisteravond zei hij nog:weet nu precies waar Marjolein zit, achter haar bureautje in het ziekenhuis.Nu hopen op een stageplek. Over een paar weken weten we meer. We weten dat je je stinkende best doet. Zal best spannend zijn om via skype een sollicitatiegesprek te voeren. Binnenkort nog de laatste kaartjes versturen....
    Oost-west-thuis-best!


    Lieve groetjes,
    Mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Marjolein

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 8513

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 09 Juli 2014

Canada

Landen bezocht: