Time flies - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marjolein Wal - WaarBenJij.nu Time flies - Reisverslag uit Montréal, Canada van Marjolein Wal - WaarBenJij.nu

Time flies

Blijf op de hoogte en volg Marjolein

25 Maart 2014 | Canada, Montréal

Het is zo langzamerhand wel weer tijd even te laten weten wat ik hier zo al allemaal uitspook. Niet dat ik heel veel vrije tijd heb, dagen van 9-17 zijn vermoeiend, maar toch!

Qua masterthese loop ik aardig op schema. Mijn researchproposal is goed gekeurd, zonder acceptatie mag ik niet afstuderen, dus daar was ik wel aardig blij mee! Verder is mijn methodesectie goed gekeurd en is mijn resultatensectie nu ook volledig af. Doordat mijn supervisors het beide erg druk hebben, de één is bijna klaar met haar Ph.D en de ander doet geloof ik wel 10 projecten tegelijkertijd, duurt het wat langer met nakijken. Maar ik heb verder geen haast dus pas de problem. Wat betreft introductie gaat het iets beter en heb ik al wat feedback hier en daar gehad. Nog niet tevreden dus daar vermaak ik me nog wel even mee. Daarnaast ben ik ook aan het bekijken hoe ik de resultaten kan interpreteren in logica, wat helaas moeilijk is aangezien we overal en nergens effecten hebben gevonden. Gelukkig heb ik tot mei/juni de tijd om dat uit te zoeken. Ik heb 9 juni mijn referaat gepland zodat ik eventueel wat speling heb.

Verder buiten de these om ga ik helpen met een ander fMRI onderzoek en mag ik daarbij ook assisteren tijdens het uitvoeren van de scans, heel veel zin in! Omdat ik linkshandig ben, mag ik normaal gesproken niet mee doen aan onderzoek. Het schijnt zo te zijn dat de regionen die specifiek zijn aan bepaalde hersenfuncties verschillen van rechtshandigen. Door linkshandigen mee te nemen in je onderzoek kun je dan minder goed generaliseren en daarom heb ik tot nu toe nooit zelf in een MRI scanner gelegen. Tot aankomende zaterdag! Ik heb geen idee waarom ik nu wel mee mag doen, maar mijn supervisor attendeerde me op een MRI onderzoek waar ze nog participanten voor zochten. Dus heb ik direct gemaild en staat het onderzoek a.s zaterdag gepland!

Afgelopen weken heb ik hier de nuit blanche mee gemaakt. Dit is een soort viering van de winter/ foundersday van Montréal. Ik had van mijn collega gehoord dat er in het redpath museum (soort geschiedenis museum) een avondtour was waarbij je met je zaklamp het museum rond kon. Ik vond het echt ontzettend leuk en was minstens net zo enthousiast als de 10 jarige kinderen die er ook rondliepen. Ook was ik verbaasd over de hoeveelheid mensen die er waren. Normaal gesproken zie je die niet, zelfs niet in het weekend in het centrum, dus waar ze vandaan komen ik weet het niet. Waarschijnlijk in hun auto's boodschappen doen aan de andere kant van de straat of in een van de vele koffie cafes om even op te warmen.

Gelukkig wordt het inmiddels iets minder koud, temperaturen rond de -10, en met het zonnetje erbij is het dan best aangenaam. Ook was afgelopen maand, de laatste mogelijkheid om te schaatsen in the Old port. Ik vond het niet kunnen om naar Canada te gaan en niet één keer geschaatst te hebben en dus zo geschiedde. Viel me ook nog best mee dat ik niet keihard onderuit ben gegaan. Vorig weekend was er een Saint Patricksday parade in het centrum waar we uitbundig aan mee hebben geschreeuwd en gesprongen, wat wel nodig was om nog gevoel te kunnen behouden in je voeten en handen wegens de kou. Vaak is het niet perse de temperatuur wat het koud maakt, maar de wind. Die kan hier ongelooflijk snijdend zijn. Mijn huisgenootjes en aanhang zijn vrij cultureel ingesteld, wat best wel leuk is. Zo zijn we na de parade naar een concert van Mozart geweest. Weer eens iets anders dan al die techno en electro zullen we maar zeggen..

Gister was het plan om naar het modern art museum te gaan. Helaas hadden we (Joey en ik) niet gezien dat hij elke maandag dicht is.. Beetje jammer. Uiteindelijk besloten naar het Olympic park te gaan. Ondanks dat alles nog onder de sneeuw ligt kun je wel omhoog in de toren, die nog schever is dan de toren van Pisa. We hadden het weer mee en hadden daardoor ontzettend mooi uitzicht over de stad!

Ondanks dat ik hier af en toe wat dipjes heb, wat trouwens denk ik grotendeels ligt aan de lange winter, en ik heb ontdekt geen winterpersoon te zijn. Vermaak ik me hier wel prima en met name op mooie dagen met zon op de Mont Royal voel ik me best gelukkig hier. De komende week is nog best wel druk, ik ga vanavond naar een ijshockey wedstrijd, donderdag een feestje, vrijdag een groot diner met vrienden en zaterdag MRI scan, maar het is fijn om druk te zijn want dan gaat de tijd wat sneller :)

  • 26 Maart 2014 - 11:31

    Peter:

    Pipo zei het vroeger altijd al: "leve de kou"......

  • 28 Maart 2014 - 20:01

    Annette:

    De lente is hier nu echt begonnen. Ik hoop dat het weer bij jou nu toch ook wat zonniger wordt. Het filmpje van de ijshockeywedstrijd was erg leuk....wat een happening!
    Gelukkig vermaak je je prima, en daardoor vliegt de tijd! Volgende week wordt Valerie al weer 17! En ik ga een paar dagen naar Istanbul....
    Veel plezier het komende weekend!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Canada, Montréal

Marjolein

Actief sinds 19 Jan. 2014
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 8526

Voorgaande reizen:

27 Januari 2014 - 09 Juli 2014

Canada

Landen bezocht: